maanantai 26. maaliskuuta 2012

Vilpitöntä ystävällisyyttä

Tutustuin viikonloppuna poikaan. Baarissa. Ja nyt tulee se yllätys: YSTÄVÄNÄ.
Olin kaverini synttäreillä juurikin sellasella teiniyökerholla ja siellä yks poika yritti tanssittaa sen synttärisankarin toista kaveria, mutta saikin kai suosituksen tanssittaa mua. Se tanssi mun kanssa ja alko siinä jutustella, ja päätin sitten heti kertoa faktat peliin: "Mulla on jo eräs johon oon kiintyny, eli oon varattu. Musta ei oo sulle muuta iloa, kuin tanssi-ja jutusteluseuraa. Jos muuta kaipaat, niin kannattaa etsiytyä jonku muun luokse." :) Ja sanoin sen ihan ystävällisesti siis. En tylysti.
 Sitten se poika siinä sitä vähän harmitteli, mutta halus kuitenkin tarjota mulle juotavaa ja tanssia ja jutella. Toisin todella suloisesti se sano jotain "Jos sulla joskus menee poikki sen toisen kaa niin oonko jonossa?"  :D Mua huvitti sen vilpitön, joskin pintapuolinen, ihastus. Annoin sille jopa numeroni ja sanoin, että voidaan alkaa fb-kavereiks, mutta samalla terotin sille selvästi että mulla on toinen, jota en pettäis millään tasolla.
 Illalla siltä sitten tuli viesti, jossa se kehu mua koko paikan mukavimmaks naiseks? :D Aattelin, että noo, hauska känninen nuorimies vaan yritti sitkeästi, koska satuin olemaan hyvin laitettu sinä iltana.
 Kuitenkin juteltiin fbssä seuraavana päivänä ja sen mielestä oli hauska kokemus tutustua johonkin ystävänä baarissa. Niin mustakin.
 Tästä pääsenkin siihen pohdinnan ytimeen. Länsimäisessa nuorisokulttuurissa (ja kulttuurissa muutenkin) kannustetaan ihmisiä tutustumaan toisiinsa lähinnä seksuaalisissa merkeissä. (Baarit, paljastava bilemuoti, musiikki ja lyriikat, elokuvat, tv-sarjat, cosmopolitan-lehti ja kiiltokansilehdet ylipäätään... Puhumattakaan yläasteen seksivalistuksesta. Miks ei tarjota sosiaaliset taidot-valistusta mieluummin?) Vilpitön ystävällisyys, ja ystävyys on virkistävää ja viehättävää. Musta on hauska tutustua muihin ihmisiin ilman sitä ajatusta, että "olisko toi mun seuraava parisuhdekumppani?" VAIKKA aikasemmin olin hyvinkin sellaiseen ajatteluun taipuvainen. Vilpitön ihmisestä kiinnostuminen on ihanan jännitteetöntä, rehellistä, aitoa ja juurikin vilpitöntä. Näin mä tänään aattelin. :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti